söndag 11 december 2011

Ridge Estate Cabernet Sauvignon 2008, 295 kr (nr 90535)

Eftersom vi blindtestade 10 nyheter för december från Systembolaget, så återstod nu bara två. Spännande eftersom vi vet av erfarenhet att de alltid sparar de bästa till sist.

Jag tog landet men missade druvan. Kände inte svarta vinbär eller ceder. Men frukt. Ett medelfylligt vin som med sin syltighet gjorde det än svårare för mig att pricka Cabernet Sauvignon. Men Jag överlever.

F_n vad bra de är på Ridge Estate. Detta vin var kanon. Inte alls klassiskt strävt men med en mjuk förförisk balans (det är nog för att det har 22% Merlot och 3% Petit Verdot i sig också) som gör att jag har svårt att motstå. En supertuscan från Napa Valley. Typ. Men mildare.Jag beställde två på rot.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar