fredag 30 april 2010

Champagneprovning med Håkan Larsson


I går vara det Champagneprovning med Håkan Larsson från Allt om vin. Som vanligt var det i Munskänkarnas regi och vi var ca 100 pers som hade samlats i Näringslivets hus denna kväll. Det var gott, lärorikt och roligt. Under detta inlägg har jag betygsatt fem av de sex vi drack. Andre Clouet finns redan här sedan tidigare och är en av mina stora favoriter. Men igår fick jag en ny favorit. Den är även veckans vin denna vecka.


Håkan är mycket underhållande och som exempel framförde han följande argument när ha sålde in sin bok Vin och Fest: - Jag har druckit samtliga viner på Systembolaget sedan 1993 så jag vet vad jag snackar om, vinerna i denna bok är de som passar absolut bäst till den föreslagna maten.
Klart jag köpte boken. Har ni chans att gå på någon provning med Håkan så gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar